Na osnovno vsebino Na iskanje Na stran s kontaktnimi podatki
 

Se vam je že kdaj zgodilo, da ste po nakupu nekega izdelka ugotovili, da je ta okvarjen ali da ne deluje kot oglaševani izdelek? Ste že kdaj nek izdelek kupili na hitro in nato doma spoznali, da vam pravzaprav ni všeč?
V nadaljevanju lahko preberete, kdaj lahko kupljene izdelke vrnemo oz. zamenjamo.

Pri vračilih ali zamenjavah blaga je treba razlikovati med zahtevkom, ki ga potrošnik uveljavlja v primeru, ko ima izdelek napako in prošnjo po zamenjavi ali vračilu brezhibnega izdelka, ki ga potrošnik več ne želi imeti iz subjektivnih razlogov.

Izdelek z napako

Če ima kupljeni izdelek napako, lahko sami izbirate, ali boste od prodajalca zahtevali popravilo izdelka, znižanje kupnine, zamenjavo izdelka ali pa celo vračilo kupnine.

Izjema so izdelki, ki jih je prodajalec označil in prodajal kot izdelke s pomanjkljivostmi oz. napakami. Ti izdelki imajo običajno nižjo ceno in so označeni z nedvoumnimi oznakami kot so npr. “Blago z manjšimi pomanjkljivostmi” ali “Druga izbira”. Kadar potrošnik kupi tak izdelek, nima pravice do vračila oz. zamenjave izdelka.

Vračilo ali zamenjava brezhibnega izdelka

Prodajalec ni dolžan zamenjati brezhibnega izdelka, prav tako ni dolžan zanj izstaviti do-bropisa ali vrniti kupnine, razen če je to izrecno obljubljal.

Ali bo prodajalec zamenjal brezhiben izdelek, zanj izstavil dobropis ali vrnil kupnino je torej odvisno od njegove poslovne prakse, a v duhu dobrih poslovnih običajev prodajalci največkrat omogočijo tudi zamenjavo brezhibnega izdelka. Veliko prodajalcev ima rok za vračilo izdelkov naveden že na računu.

Popust

Kaj pa vračilo daril?

Za izdelke, ki smo jih prejeli v dar in nam ne odgovarjajo ali nam niso všeč, velja enako pravilo, kot za brezhibne izdelke. Prodajalec se lahko skladno s svojo poslovno prakso sam odloči, ali bo te izdelke zamenjal, a tudi v teh primerih prodajalci običajno omogočijo vračilo ali zamenjavo izdelka.

Izdelki kupljeni preko spleta ali telefona

Pri izdelkih, kupljenih prek spleta ali telefona veljajo drugačna pravila. V teh primerih lahko od pogodbe odstopite v 14 dneh, pri čemer ne rabite navesti razloga za odstop. Prodajalec vam mora nato v 30 dneh povrniti kupnino.

Prodajalec zamuja pri dobavi naročenega blaga?

Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) določa, da mora prodajalec svojo obveznost iz prodajne pogodbe izpolniti takoj, najpozneje pa v 30 dneh po sklenitvi pogodbe, razen če sta se stranki dogovorili drugače. Če prodajalec naročenega blaga ne dobavi niti v primernem dodatnem roku, ki ga določi potrošnik, ali če zavrne dostavo blaga, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, prodajalec pa mu mora nemudoma vrniti vsa opravljena plačila.

Če imate sklenjeno zavarovanje pravne zaščite pri Zavarovalnici ARAG, lahko ob prvi težavi pokličete naše odvetnike in jih prosite za nasvet. Zavarovalcu pripada en posvet mesečno, in sicer pri enemu izmed izbranih odvetnikov zavarovalnice ARAG. Kontaktnih odvetnikov je približno 70, so pa po vsej Sloveniji.

V primeru spora na sodišču število srečanj in narokov ni omejeno, lahko pa si tudi sami izberete odvetnika. Zavarovalnica ARAG bo v skladu z odvetniško tarifo plačala vse nastale stroške.

 

Preberite si še več nasvetov

Turistični aranžmaji – kaj morate vedeti

Če se na dopust ne boste odpravili v lastni režiji, ampak ste se odločili za kak turistični aranžma, vam bodo prišle prav naslednje informacije vam bodo prišle prav.

Kadar se počutite oškodovani s strani zavarovalnice

Je kar dosti primerov kjer zavarovalnica ne želi povrniti škode zavarovanca. Zato smo za vas pripravili par nasvetov kaj lahko storite v podobnih slučajih.

Nezadovoljstvo z opravljeno storitvijo

Skoraj vsakemu izmed nas se je že kdaj zgodilo, da s kupljeno storitvijo nismo bili zadovoljni. V tem primeru morate poznat vaše pravice.