Zavarovalnica ARAG je v Sloveniji prisotna od leta 2004 in ima danes široko mrežo odličnih kontaktnih odvetnikov. Zaupa ji že več kot 77.000 zadovoljnih strank, preko zavarovanja pravne zaščite pa je pod vodstvom Marka Vončine pomagala že več kot 27.000 Slovencem.

Vam je znan stavek: “Saj sem že zavarovan. Zakaj bi potreboval še zavarovanje pravne zaščite?” Kako bi kar najbolj preprosto in na življenjskih primerih razložili ljudem, kaj pomeni zavarovanje pravne zaščite in kakšne koristi imajo zavarovanci od njega?

Marko Vončina: S sklenitvijo zavarovanja pravne zaščite boste poskrbeli za svojo pravno varnost. Kaj vse vključujejo paketi, si lahko pogledate na arag.si (link: https://arag.si/), kjer lahko zavarovanje tudi sklenete. Ko ste zavarovani, ste vsak mesec upravičeni do pravnega posveta pri odvetniku, kar lahko pride prav v najrazličnejših primerih. Če tega zavarovanja nimate, imate lahko kar naenkrat zaradi tega veliko stroškov. Morda tudi ne boste vedeli, katerega odvetnika izbrati. Lahko izberete takšnega, ki se za vas ne bo dovolj zavzel ali pa na tem področju ne bo imel dovolj izkušenj. Zavarovalnica, ki se ukvarja s pravno zaščito, pa ima izkušnje z veliko različnimi odvetniki kot tudi situacijami, zato vas lahko napoti k najboljšemu odvetniku za vaš konkreten primer. Če sklepate kakršno koli pogodbo, četudi se zdi ta povsem nedolžna, lahko to najprej v pregled izročite odvetniku in se tako izognete morebitnim nevšečnostim, ki se lahko zgodijo, če se izkaže, da pogodbe niste dovolj dobro razumeli. On vas lahko opozori, če je v pogodbi kaj nenavadnega. Zavarovanje krije tudi zadeve v tujini, krije spore v celotni Evropi. Tu je pomoč lahko še toliko bolj dragocena zaradi tujega jezika in drugačnih pravnih predpisov, ki tam veljajo. Mreže odvetnikov nimamo le v Sloveniji, ampak tudi v drugih evropskih državah.

Skepsa izvira tudi iz prepričanja, da se nam pa res ne more zgoditi, da bi kdaj potrebovali pomoč pravnika. Nam lahko zaupate izkušnje posameznikov, ki so prepozno spoznali, da so se glede tega motili?

Marko Vončina: Ljudi poskušamo vedno opozoriti, da zavarovalnica zavaruje prihodnje dogodke in ne more kriti nečesa, kar se je že zgodilo, oziroma jaz pričakujem, da se bo zgodilo. V primerih, kjer je zadaj neki naključni dogodek, kot je na primer prometna nesreča, velja, da zavarovanje velja od tistega dne, ko stranka sklene zavarovanje. Skratka, če sem včeraj sklenil zavarovanje, danes pa sem imel prometno nesrečo, moje zavarovanje ta dogodek že krije. So pa določeni primeri, kjer imamo tako imenovane čakalne dobe, kamor sodijo na primer spori z institucijami, ki delujejo na socialnem področju (ZPIZ, ZZZS ...), in spori z delodajalci, kjer lahko pričakujem, da se mi bo nekaj zgodilo, torej, da bom prejel neko odločbo ali kak drug pravni akt. Torej, če vidim, da gre podjetju slabo in da je možno, da me bo doletela odpoved, sklenem zavarovanje. Da bi ga lahko uveljavljal, mora nato preteči tri mesece, in če me odpustijo četrti mesec, bom svoje pravice na sodišču že lahko uveljavljal s pomočjo ARAG-a. Pri dednih in družinskih sporih je čakalna doba šest mesecev, pri sporih glede očetovstva pa devet mesecev. Seveda so stranke s tem seznanjene v splošnih pogojih.

V Nemčiji so bile že v 30-ih letih prejšnjega stoletja ustanovljene zavarovalnice, v katerih je bilo moč skleniti tovrstna zavarovanja, zatorej to ni nobena novost. V tujini so zavarovanja pravne zaščite tudi zelo pogosta. Zakaj je po vašem mnenju tako in kakšen je trend pri nas?

Marko Vončina: Opažamo, da ljudje s sklenitvijo zavarovanja pravne zaščite iščejo pravno varnost predvsem v razmerju do delodajalca, v zadnjem času pa tudi varovanje pravic v razmerju do institucij, ki naj bi zagotavljale socialno varnost, kot sta zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje ter zavod za zdravstveno zavarovanje. Tako našim strankam zavarovanje omogoča, da se s pomočjo odvetnika pritožijo na odločbe, ki jih izdajajo te institucije. To je v bistvu pri fizičnih strankah glavno vodilo, ko sklepajo tovrstno zavarovanje. Pri pravnih osebah je slika podobna, le zrcalno gledano. Pogosto pa se pravne osebe odločijo tudi za tista zavarovanja, ki vključujejo izterjave neplačanih računov, bodisi sodne bodisi izvensodne.

Komu bi še posebej priporočili sklenitev zavarovanja pravne zaščite in zakaj?

Marko Vončina: Vsi, ki se želite zavarovati za primer neupravičene odpovedi delovnega razmerja, znižanja plače ali neizplačila le-te, regresa in prispevkov ali za primer mobinga, priporočam, izberite paket Služba. S paketom Družina boste lahko uveljavljali svoje pravice do preživnin in stikov pa tudi v postopkih dedovanja. Če boste imeli spor s sosedi ali boste prišli v konflikt z najemodajalcem, če vam bo slednji neupravičeno zvišal najemnino ali odpovedal najemno pogodbo, boste s paketom Nepremičnine lahko brez skrbi. Z ARAG-ovim paketom Promet pa si lahko zagotovite pravno zaščito vozil in voznika. Zaupanja vredni pravni strokovnjaki vas bodo zastopali v postopkih odvzema vozniškega dovoljenja, če boste naredili prekršek ali povzročili prometno nesrečo, z njihovo pomočjo boste uveljavljali tudi odškodnino za poškodbe v prometnih nesrečah.

Na katerih področjih pa so vaši zavarovanci največkrat potrebovali pomoč odvetnikov? Nam lahko zaupate primer, ki vam je še posebej ostal v spominu?

Marko Vončina: Slovenci se radi tožarimo. To najbolj opazim, ko se pogovarjam s kolegi iz Avstrije in Nemčije. Takrat šele vidim, da se Slovenci predvsem radi tožarimo brezveze. V tujini predvsem vedo, kakšne so njihove pravice, in jih tudi znajo ščititi. Imeli smo primer posameznika, ki je želel zaradi napake na avtomobilskem akumulatorju sprožiti spor v vrednosti 15 evrov. In odvetnica, h kateri je odšel na posvet, je rekla: 'Ne.' Mi smo mu dali možnost, da se obrne na kogar koli drugega, a je ni izkoristil. Če bi se obrnil še na drugega odvetnika in bi tudi ta primer zavrnil, mu kritja ne bi odobrili. Sicer primere zelo redko zavračamo, a glede na splošno pogoje, ki so v pogodbi, imamo to možnost.

 

Preberite si še več nasvetov

Turistični aranžmaji – kaj morate vedeti

Če se na dopust ne boste odpravili v lastni režiji, ampak ste se odločili za kak turistični aranžma, naslednje informacije vam bodo prišle prav.

Kadar se počutite oškodovani s strani zavarovalnice

Je kar dosti primerov kjer zavarovalnica ne želi povrniti škode zavarovanca. Zato smo za vas pripravili par nasvetov kaj lahko storite v podobnih slučajih.

Nezadovoljstvo z opravljeno storitvijo

Skoraj vsakemu izmed nas se je že kdaj zgodilo, da s kupljeno storitvijo nismo bili zadovoljni. V tem primeru morate poznat vaše pravice.