Na osnovno vsebino Na iskanje Na stran s kontaktnimi podatki
 

V letalskem prometu se pogosto zgodi, da prtljaga potnikov zamuja, se poškoduje ali pa se v najslabšem primeru celo izgubi. Ti primeri so urejeni s Konvencijo o poenotenju nekaterih pravil za mednarodni letalski prevoz (t. i. Montrealsko konvencijo), ki ureja vse povezano z zamujeno, poškodovano in izgubljeno prtljago v mednarodnem letalskem prometu.

Če ste prtljago oddali in je ta zamujena, poškodovana ali izgubljena, je za škodo odgovoren letalski prevoznik oz. zadnji letalski prevoznik, če ste potovali z več letalskimi družbami.

Kaj lahko storite, če ste ostali brez svoje prtljage?

Prtljago, ki ni prispela skupaj z vami, takoj po prihodu (ali pisno v 21 dneh po prihodu) prijavite na letališču pri ustrezni službi, imenovani Izgubljeno-najdeno (Lost & Found, Arrival Service) pri prevozniku, s katerim ste pristali na letališču.

Prtljaga, ki ne prispe skupaj z vami, se sprva obravnava kot zamujena. V večini primerov jo letalski prevozniki lahko locirajo v naslednjih 36 do 48 urah na enem od letališč, preko katerih ste potovali. Sledi zahtevek letalskega prevoznika, na podlagi katerega se zamujena prtljaga po najhitrejši poti pošlje na letališče, kjer ste oddali prijavo. Ko vaša prtljaga prispe, vas letalski prevoznik o tem obvesti oz. organizira dostavo glede na razpoložljivost prevoza ter dogovorjeno mesto/naslov dostave.

Če ste prispeli v kraj, kjer nimate stalnega bivališča, ste upravičeni do odškodnine oz. povrnitve stroškov za najnujnejše nakupe v času čakanja na prtljago v višini do približno 1.220,00 €. Poleg ostale dokumentacije morate v tem primeru predložiti tudi seznam nakupov z originalnimi računi.

Poškodovana prtljaga

Poškodovano prtljago je najbolje prijaviti takoj po prihodu. Če ste poškodbo opazili pozneje, je rok za pisno prijavo 7 dni po prihodu.
Pisnemu zahtevku je potrebno priložiti letalsko vozovnico, prtljažni list, račun popravila oziroma izjavo servisa o nepopravljivosti skupaj z računom/predračunom nakupa nadomestne prtljage.
Letalski prevoznik vam bo povrnil znesek popravila prtljage na podlagi računa. V primeru nepopravljivosti vam bo povrnili znesek za nakup nadomestne prtljage, zmanjšan za strošek amortizacije.

Izgubljena prtljaga

Če se vaša prtljaga ni našla v 3 dneh po prijavi, vas bo letalski prevoznik, s katerim ste potovali, prosil za popis vsebine. Na podlagi popisa izgubljenih stvari (pri katerem bo upošteval tudi starost in vrednost izdelkov) vam bo letalski prevoznik izplačal nadomestilo v višini do približno 1.220,00 €. Za predmete, ki v skladu s splošnimi pogoji prevoza ne spadajo v registrirano prtljago, prevozniki ne priznavajo odškodnin. Če imate v prtljagi dragocenosti, lahko z doplačilom zagotovite višje kritje vrednosti (nad 1.220,00 €), vendar morate najkasneje ob prijavi na let dragocenosti posebej prijaviti pri letalskem prevozniku. Nekatere letalske družbe svojim potnikom predlagajo, da svoje dragocenosti raje hranijo v ročni prtljagi.

 

Preberite si še več nasvetov

Turistični aranžmaji – kaj morate vedeti

Če se na dopust ne boste odpravili v lastni režiji, ampak ste se odločili za kak turistični aranžma, naslednje informacije vam bodo prišle prav.

10 nasvetov za varnejšo smuko

Za vse ljubitelje belih strmin smo tako pripravili 10 nasvetov, s pomočjo katerih lahko zmanjšate nevarnost poškodb, se na smučišče odpravite zdravi, z njega pa se vrnete nepoškodovani.

Nezadovoljstvo z opravljeno storitvijo

Skoraj vsakemu izmed nas se je že kdaj zgodilo, da s kupljeno storitvijo nismo bili zadovoljni. V tem primeru morate poznat vaše pravice.